وبسایت تخصصی تیراندازی بیرجند

وبسایت تخصصی تیراندازی بیرجند
نويسندگان
آخرين خبرها
لینک دوستان
|
|

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبسایت تخصصی تیراندازی بیرجند و آدرس shooter-birjand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





|

گفتگویی متفاوت با تیرانداز ملی پوش استان

 
گفتن دغدغه ها فایده ندارد

زهرا قربانی - اولین بانوی طلایی ایران در بازی های آسیایی اینچئون است، او در این رقابت ها اولین طلای کاروان اعزامی ایران را در رشته تیراندازی با تفنگ بادی از آن خود کرد.
«نجمه خدمتی»، تیرانداز ملی پوش بیرجندی تا کنون در رقابت های مختلف بین المللی شرکت و افتخار آفرینی کرده و تجربه حضور در میدان بزرگ المپیک و کسب عنوان هشتمی در المپیک ریو دوژانیرو در بخش سه وضعیت را هم در کارنامه ورزشی خود دارد.
آخرین نبرد این بانوی ورزشکار بیرجندی در میدان های بین المللی مربوط به رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیا است که ماه گذشته به میزبانی تهران برگزار شد. در این رقابت ها  «خدمتی» با وجود راهیابی  به فینال نتوانست مدالی را از آن خود کند اما همین ورود به فینال، تیم ایران را در این رقابت ها برنزی کرد.
گفتگو با این ورزشکار پرافتخار بیرجندی به دلیل تداخل با برنامه های درسی اش در 2 مقطع تغییر می کند تا این که ساعت 15 و 30 دقیقه یکی از واپسین روزهای پاییزی «نجمه خدمتی» میهمان تحریریه «خراسان جنوبی» می شود .
کم حرف است طوری که پاسخ هایش در سوالاتم پنهان می شود و به اجبار برای توضیحات بیشتر از پدرش که در این مصاحبه او را همراهی می کند کمک می گیرم.
وقتی دلیل این موضوع را می پرسم از تاثیر کم گفته ها و خواسته هایش صحبت می کند.
آن طور که می گوید: در حالی که تمام ورزشکاران ملی پوش در استان های خود تمرین می کنند او  مجبور است به دلیل نبود سالن استاندارد در بیرجند همیشه در تهران باشد و دوری از خانواده و مشکلات رفت و آمد کلافه اش کرده است.
 احداث و تجهیز یک باب سالن ورزشی تخصصی تیراندازی در مرکز استان تنها درخواستی بوده که  زمان برگشت المپیک مطرح کرده اما با گذشت 4 ماه هنوز این موضوع محقق نشده است.
کاهش انگیزه نبود...
گفتگو با این ورزشکار ملی پوش را با رقابت های تیراندازی سلاح‌های بادی آسیا که ماه گذشته به میزبانی تهران برگزار شد و «خدمتی» در فینال در رده بزرگسالان در جایگاه هشتم ایستاد و برنز تیمی را از آن خود کرد ، آغاز می کنم.
او در مورد این رقابت ها عنوان می کند:  نهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا به میزبانی ایران از 13 تا 19 آذرماه سال جاری در  مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که تیراندازان 16 کشور در آن حضور داشتند.
او با بیان این که همه قهرمانان آسیایی جهان در این رقابت ها حضور داشتند ادامه می دهد : در این رقابت ها  ورزشکارانی از چین ، هند و کره حضور داشتند و به همین دلیل سطح مسابقات بالا بود و ورزشکاران نمرات خوبی را به ثبت رساندند اما سطح این رقابت ها به بازی های آسیایی  نمی رسید. او هدف اصلی اش را کسب طلای المپیک بیان می کند و عملکردش را در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا مرتبط با کاهش انگیزه نمی داند و می گوید : با شرایطی که داشتم و آسیب هایی که در ناحیه گردن دیده بودم نسبت به بقیه اعضای تیم عملکرد بهتری داشتم .
 وی به این نکته هم تاکید می کند که حریفانش همان حریف های قبلی بودند که تعدادی از آن ها مربوط به رقابت های المپیک و بقیه نیز در بازی های آسیایی بودند.
سالن اختصاصی
وقتی می پرسم «نجمه خدمتی» در حال حاضر که دیگر ورزشکار گمنام چند سال پیش نیست چه دغدغه ای دارد در یک جمله پاسخ می دهد : زیاد است اما به دلیل تکراری بودن حوصله ندارم در این مورد صحبت کنم و به پدرش اشاره می کند که او در این مورد سخن بگوید .
پدرش می گوید که ساکن بیرجند و دخترش دانشجوی دانشگاه بیرجند است اما به دلیل نبود سالن تخصصی در مرکز استان نجمه مجبور است در شرایطی که در اردو نیست برای تمرینات در رفت و آمد بین تهران و بیرجند باشد.
او عنوان می کند : برای حل این مشکل و این که دیگر نگران خطرات احتمالی ایاب و ذهاب و دلتنگی فرزندمان نباشیم تصمیم گرفتیم خانه پدری که در یکی از محله های شهر است را تخریب و سالنی اختصاصی در آن بنا کنیم که با توجه به مساحت آن نیاز است حدود 100 متر به آن اضافه شود و با توجه به شرایط آن این اقدام امکان پذیر است.
به گفته وی برای الحاق این زمین و خرید آن هم گام هایی برداشته شده و مسئولان هم قول هایی برای همکاری داده اند اما ماه هاست که درگیر واگذاری آن هستیم و جواب قطعی داده نشده است.
وی ادامه می دهد : این پیشنهاد به استاندار داده شده و با راه و شهرسازی هم مکاتبه کردیم و بر اساس صحبت با کارشناسان مشکلی در خصوص واگذاری وجود ندارد اما دلیل تعلل را نمی دانم.
وی قول تجهیز این سالن به امکانات روز دنیا را بعد از ساخت می دهد و می گوید : فرصت اندک است و تا بازی های آسیایی کمتراز 2 سال باقی مانده و باید در این زمینه زودتر اقدام شود و در صورت تامین سالن اختصاصی «نجمه» با خیال راحت تری می تواند تمرین کند.
 وی تاکید می کند: امتیازات و افتخارآفرینی «نجمه» به دلیل حمایت های  مسئولان و خانواده محقق شده به عنوان نمونه اسلحه با حمایت های قدیری، مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان خریداری شد و اگر پشتیبانی نبود دخترش در ورزش این جایگاه را نداشت.
به گفته وی در شرایط فعلی «نجمه» در رده بزرگسالان قرار گرفته و حریفانش قدرتمند تر هستند و با توجه به جایگاهی که دارد مسئولان مربوط می توانند برای رسیدن به اهدافش او را کمک کنند.
او البته به این موضوع هم اشاره می کند که سالن اختصاصی برای سایر ورزشکاران المپیکی در شهرشان فراهم شده اما این موضوع در مورد «نجمه» صدق نمی کند.
وی ادامه می دهد: اگر نجمه مدال می گیرد به این دلیل است که دل رهبری شاد شود و این بزرگترین افتخار ما است و اگر مسئولان حمایت کنند تا سالن ساخته شود به مردم ایران نوید افتخار آفرینی «نجمه» را بیش از گذشته می دهم .  وی تاکید می کند : اما اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد و این نقطه امیدی که خیلی کم نور است خاموش شود به اجبار و برخلاف میل باطنی به خاطر پیشرفت فرزندم به استان دیگری مهاجرت می کنم تا در آنجا امکانات مورد نیازش فراهم شود.
حمایت در حد توان
زمانی که از «نجمه خدمتی» ستاره ورزش استان در مورد حمایت های وزارت و فدراسیون تیراندازی می پرسم می گوید در حد توان حمایت بوده است
زمانی که در اردوی المپیک بودیم از وزارت حقوق دریافت می کردیم اما قبل یا بعد المپیک این حقوق را نداشتیم.
ورزشکاران سایر رشته ها از سوی فدراسیون مربوط حمایت مالی می شدند اما این وضعیت در مورد فدراسیون تیراندازی صدق نمی کرد.
او  به این سوال که برنامه تمرینی اش بعد از المپیک به چه صورتی بوده است هم پاسخ می دهد:  اواخر مرداد ماه که رقابت های المپیک به پایان رسید یک ماه استراحت المپیک داشتیم و بعد از آن تمرینات از ابتدای مهر ماه شروع شد و به خاطر آسیب دیدگی که داشتم تمرینات من کمتر بود و برای رقابت های آسیایی هم یک ماه در اردو بودم.
خبری ندارم
او درمورد وضعیت هیئت تیراندازی استان و این که آیا این هیئت درشرایط فعلی هم به پرورش استعدادها می پردازد به این جمله اکتفا می کند: خبری ندارم.به گفته وی این بی خبری متقابل است همان طور که آن ها از من هیچ خبری ندارند من هم از آن ها خبری ندارم.
همراهی اساتید
او که دانشجوی ترم پنجم رشته تربیت بدنی دانشگاه بیرجند است حمایت های این دانشگاه را بسیار مطلوب ارزیابی می کند و می گوید: با وجودی که به خاطر تمرینات نمی توانم در بیشتر کلاس ها شرکت کنم و تحمل این شرایط برای استادهایم دشوار است  اما با من کنار می آیند و می توانم با غیبت هایی که دارم خودم را برسانم
وی ادامه می دهد: در حال حاضر برای امتحانات دانشگاه آماده می شوم و پس از آن نیز به برنامه تمریناتم ادامه خواهم داد.
او شرکت در رقابت های جهانی بازی های آسیایی و المپیک 2020 را از برنامه های پیش رو بیان می کند و امیدوار است بتواند با تلاش خودش و همکاری مسئولان و دعای مردم به بالاترین افتخار یک ورزشکار که همان کسب طلای المپیک است دست یابد.
کافی نیست
او در پاسخ به این سوال که درحال حاضر از نظر مربی در چه وضعیتی هستید می گوید : «لازلو سوچک» سرمربی تیم ملی در المپیک بود که بعد از این رقابت ها قراردادش تمام شد و به مجارستان بازگشت .
آن طور که می گوید: در حال حاضر تمرینات را زیر نظر «نانلو» ، «رضایی» و 2 نفر جدید که ورزشکار بودند و حالا به عنوان مربی ادامه فعالیت می دهند انجام می دهد .
وی البته به این نکته هم اشاره می کند که شرایط بد نیست اما با توجه به این که تعداد مان زیاد است این تعداد مربی کافی نبوده و در کشورهای دیگر 2 یا 3 نفر زیر دست یک مربی آموزش می بینند اما سیستم ایران فرق کرده و همه ورزشکاران زیر نظر یک سرمربی و 2 مربی آموزش می بینند که شرایط را سخت می کند.
وی در پایان نیز ابراز امیدواری می کند: با تغییر در مدیریت ورزش و جوانان شاهد شکوفایی در ورزش استان و حمایت بیشتر از نخبگان ورزشی باشیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: شهرستان بیرجند در سال94 ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 6 دی 1395برچسب:تیراندازی95, ] [ 3:40 ] [ shooter-birjand ]
ارتباط با ما
برچسب‌ها وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 334
بازدید کل : 36827
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1